dari riak wajah,ada pancaran dakwah dalam tutur bicara,ada gema tarbiah dalam gerak langkah, ada semangat mujahidah kita lupakan wajah layu kita tinggalkan bicara pilu kita kuburkan langkah yang lesu bangkitkan perjuangan tatkala yang haq mendabik megah dan kebatilan akur menyembah.ALLAH tahu , kita pernah menyeka peluh dan air mata demi Islam tercinta

Thursday, April 9, 2009

Tatarias-fahami kulit wajah untuk rawatan yang tepat


islam mengajar umatnya supaya sentiasa menjaga kebersihan. Hadis Nabi Muhammad S.A.W pun ada menyebut (maksudnya) : ‘Kebersihan adalah sebahagian daripada iman’. Di samping menjaga kebersihan jiwa, kita juga dituntut untuk menjaga kebersihan wajah. Kulit wajah yang bersih dan berseri membuatkan kita semakin yakin dan selesa bagi yang memandang.

____________________________________________________

5 langkah penjagaan kulit normal

Bertuah bagi kamu yang memiliki kulit wajah normal. Kulit normal tidak menghadapi masalah yang serius. Antara ciri kulit normal ialah kulit akan mengeluarkan minyak berlebihan di sekitar zon T (hidung, dagu, dan dahi), kulit cepat terbakar apabila terkena sinaran matahari dan selepas 10 minit mencuci wajah, kulit akan terasa segar dan lebih anjal.
__________________________________________________________


5 langkah penjagaan kulit wajah kering kembali segar
Sepuluh minit selepas mencuci wajah, terutamanya sebelum meratakan pelembap, kulit wajah kamu terasa kering. Jika kamu pernah mengalami situasi ini, bermakna kamu memiliki kulit yang kering. Tekstur kulit kering umumnya kasar dan cenderung kelihatan kusam. Keadaan kulit wajah yang kering akan bertambah teruk jika kamu menggunakan sabun, pembersih muka, dan penyegar secara berlebihan. Bagi memastikan kulit kering tetap sihat bermaya, rawatan wajah yang perlu diambil ialah memberikan kulit pelembapan yang mencukupi. Dan ikuti rutin penjagaan wajah yang disarankan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...